Міністерство освіти і науки України ініціює проведення в 2016-2017 навчальному році Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2017». Мета конкурсу – залучення дітей до читання, підтримки і вдосконалення діяльності бібліотек загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, піднесення ролі бібліотекаря в суспільстві та підвищення престижу бібліотечної професії.
Наказом Міністерства освіти і науки України від 23.05.2016 р. №559 затверджені номінації та критерії оцінювання Всеукраїнського конкурсу “Шкільна бібліотека – 2017”.
Згідно з Положенням, конкурс проводиться у три етапи:
1-й етап: міський, районний – листопад – грудень 2016 року;
2-й етап: обласний – лютий – березень 2017 року – за участю конкурсантів першого етапу, які набрали найбільшу кількість балів у кожній із заявлених номінацій;
3-й етап: всеукраїнський – травень – червень 2017 року- за участю конкурсантів другого етапу, які набрали найбільшу кількість балів у кожній із заявлених номінацій.
Як відомо, цей фаховий конкурс проводиться заочно – за наданими учасниками матеріалами (цього разу – у формах проекту та портфоліо).
Тож уже зараз, у час літнього відпочинку, наші шкільні бібліотекарі аналізують свої напрацювання й можливості, визначаються з номінаціями, в яких мають найбільші шанси на участь.
Номінацій, до речі, визначено цього разу п’ять, із них дві – “Шкільна бібліотека: інноваційні проекти” (форма – проект) та ” Сучасний методист: новий формат діяльності” (форма: портфоліо) – передбачають участь, відповідно, керівників загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів та працівників органів управління освітою і наукою, науково-методичних служб місцевих органів виконавчої влади, методистів закладів післядипломної педагогічної освіти, які координують діяльність шкільних бібліотек.
Решта три – суто бібліотекарські, хоч не виключають і участь педагогів ЗНЗ та позашкільних НЗ:
– “Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу”,
– “Бібліотека – виховний простір навчального закладу”
і, на мою думку, найбільш цікава та творча:
– “Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей і можливостей” (всі три номінації передбачають реалізацію конкурсної роботи у формі портфоліо).
З детальними вимогами до оформлення робіт та критеріями їх оцінювання можна детально ознайомитись за вже наведеним посиланням, наданим на сайті Інституту модернізації змісту освіти:
https://drive.google.com/file/d/0B3m2TqBM0APKRGFzZ3dpSmx5STQ/view, а також у №7/2016 “Інформаційного збірника та коментарів Міністерства освіти і науки України” (с.28-33).