10 листопада 2016 року відповідно до плану роботи міської психолого-медико-педагогічної консультації на базі Чугуївської ЗОШ №8 відбувся навчальний семінар«Інклюзивна освіта: проблеми, пошуки, рішення» для вчителів, асистентів вчителів, практичних психологів навчальних закладів міста, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами. Учасниками семінару стали 23 педагогічних працівника.
На сьогоднійшній день в м. Чугуєві мешкає 5530 дітей віком до 18 років. Серед них з вадами психофізичного розвитку – 1206, дітей з інвалідністю – 129 (затримка психічного розвитку, порушення мовлення, розумова відсталість, порушення опорно-рухового апарату, порушення зору, порушення слуху, аутизм, синдром Дауна, інші труднощі психічного розвитку). Такі діти навчаються у кожній школі міста.
Всі педагоги володіють певними навичками, уміннями, мають свій професійний інструментарій для роботи з дітьми, використовують його для підтримки особистості дитини, супроводу процесів її розвитку. Проте, стикаючись з певними медичними діагнозами учнів у навчальних закладах, педагоги зазнають труднощів.
Для забезпечення підготовки та підвищення кваліфікації педагогів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти, а також задля проведення якісної навчально-корекційної діяльності в ЗНЗ м. Чугуєва й проводиться навчання педагогів.
У рамках даного семінару розглядались питання з розвитку інклюзивної освіти міста, створення безбар’єрного середовища для дітей з особливими освітніми потребами в умовах навчального закладу, роботи асистента вчителя в системі інклюзивної освіти, розроблення індивідуальної програми розвитку дитини.
Під час обміну думками за круглим столом досвідом своєї роботи в інклюзивному класі поділились працівники ЗОШ №7 та НВК №6. Також педагоги обговорювали проблеми навчання дітей з особливими потребами, корекції їхнього розвитку, розглядали перспективи подальшої роботи.
Підсумком семінару стала колективна думка, що робота з впровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах м.Чугуєва перебуває в активній фазі.
Проте під час семінару не всі питання з різних причин були вирішені. Через це присутні виявили бажання й надалі співпрацювати за допомогою різних форм роботи: методичних об’єднань, майстер-класів, супервізій, круглих столів тощо, щоб разом шукати шляхи вирішення проблемних моментів.