Протягом попереднього тижня всі бажаючі мали можливість запропонувати зміни до оновлення програм базової школи (5-9 класи) та взяти участь в обговоренні на онлайн-порталі EdEra.
Міністерство освіти і науки відзначає, що отримані пропозиції різноманітні, однак можна виокремити п’ять основних тенденцій того, що пропонують і з чим сперечаються дописувачі.
Тенденція №1: Якість важливіше кількості
Майже усі програми мають коментарі-нарікання з боку вчителів, що кількість завдань, які передбачені програмами, просто неможливо реалізувати за час, відведений на вивчення предмета.
Тенденція №2: Сучасні теми для сучасних дітей
Дописувачі вказують, що програми не враховують сучасну дійсність, в якій живуть діти, та потреби, які ставить перед ними сучасний світ.
Тенденція №3: Міжпредметні зв’язки
Більшість предметів, особливо споріднені, безпосередньо впливають на вивчення один одного. Згідно з чинною програмою, з фізики діти повинні в 7 класі вивчити тему «Пружність», зокрема освоїти Закон Гука. Щоб зробити це повноцінно, вони вже мають освоїти вектори. При цьому тема вектори вивчається з математики лише у 8 класі. Тобто через рік.
Тенденція №4: Менше теорії – більше практики
Вивчення предметів, в першу чергу, має бути орієнтоване на реальні навички – у цьому погоджуються коментатори до абсолютної більшості програм.
Тенденція №5: Врахування вікових особливостей дітей
Дописувачі вказують, що вимоги до деяких програм не відповідають ні можливостям, ні зацікавленням дітей, для яких написані.
Перша сесія онлайн-обговорення програм тривала до 24 лютого. З 25 лютого до 7 березня робочі групи за участі модераторів розглядатимуть пропозиції і формуватимуть варіант документа на обговорення.
15 березня ж починається 2 сесія онлайн обговорення, що триватиме 8 днів – до 22 березня.
Відділ освіти Чугуївської міської ради запрошує педагогів навчальних закладів м. Чугуєва та батьків учнів приєднатися до обговорення.
За матеріалами сайту МОН України