27 липня 2018 року у м.Чугуєві розпочала свою роботу новостворена Комунальна установа “Інклюзивно-ресурсний центр” Чугуївської міської ради, головною метою якої є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами 2-18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження.
Чугуївський ІРЦ буде розташований за адресою: м. Чугуїв, вул. Осинівська, 48Б, і зараз в його приміщенні тривають інтенсивні ремонтні роботи. Центр буде оснащений сучасним обладнанням, необхідним для розвитку дітей з особливими освітніми потребами, у ньому працюватимуть психологи, вчителі-логопеди, вчитель-дефектолог, вчитель лікувальної фізкультури. Та поки триває ремонт, спеціалісти ІРЦ працюють у приміщенні міської психолого-медико-педагогічної консультації (вул. Старонікольська, 20, відділ освіти) та на базі ресурсної кімнати Чугуївського НВК №8.
До початку навчального року працівники центру вже очікують на батьків дітей відповідної категорії для оформлення необхідних документів, проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту, а також розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічної допомоги відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини.
Звертаємо увагу, що первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводиться за наявності таких документів:
- документи, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників (та копія);
- свідоцтво про народження дитини (та копія);
- індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
- форма первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затверджена МОЗ (медична картка, анамнез, дані щодо фізичного розвитку, клінічні дані, висновки спеціалістів);
- у разі потреби — довідка від психіатра;
- психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного навчального закладу;
- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
- документи щодо додаткових обстежень дитини.
У разі, коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до центру подаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки (висновок ПМПК);
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку (заклад освіти).