Шановні батьки, ваша дитина вперше переступить поріг нового навчального закладу – школи, де на неї чекатимуть цікаві уроки, веселі перерви, змістовне дозвілля, гарні друзі та перша вчителька. Щоб навчання першокласника було цікавим, результативним, приносило користь дитині і радість вам, ми пропонуємо вам низку порад я к підготувати дитину до шкільного життя.
Сутність готовності дитини до школи
Вашій дитина буде набагато легше в школі , якщо вона соціально адаптована, а саме:
- може самостійно вступати в контакт як з однолітками, так і з дорослими.
використовувати вербальні та невербальні засоби спілкування,
- слухати і розуміти прийняти навчальне завдання та вказівку;
- співпрацювати;
- будувати відносини з однолітками в процесі спільної діяльності — брати до уваги думку іншого, зважати на нього, доброзичливо взаємодіяти;
- дотримуватися правил і норм поведінки в колективі;
- об′єктивно оцінювати вчинки інших відповідно до норм поведінки;
- організувати робоче місце, підтримувати порядок на ньому тощо
Розвивайте та виховуйте у дитині
- упевненість у собі;
- переважання позитивного настрою;
- прагнення стримувати негативні емоції;
- уміння керувати своєю поведінкою;
- рівень розвитку емоційної стійкості;
- довільність пізнавальних процесів, зокрема: сприймання, мислення, пам’яті й уваги;
- довільність поведінки — здатність робити не лише те, що цікаво, а й те, що потрібно, доводити розпочату справу до кінця;
- здатність оцінювати свої дії та дії інших.
Мотивуйте дитину
- наявність пізнавальних інтересів — зацікавленість у навчанні, здобуванні знань, умінь і навичок, отриманні нової інформації про довкілля; сформований особистий інтерес до нового, власне шкільного змісту занять;
- готовність до зміни соціальної позиції;
- бажання вчитися — «почуття необхідності навчання», допитливість, потреба в самостійному пошуку відповідей на питання, що цікавлять;
- наявність у дитини змістовного уявлення про підготовку до школи; • надання переваги колективним заняттям над індивідуальним навчанням удома; • дисциплінованість; • прийняття традиційного для навчання способу оцінювання; визнання авторитету вчителя.
- розвинуте сприймання — диференційований зоровий аналіз і синтез,
- сформованість слухового сприймання — диференціація звуків мовлення, вміння проводити звуковій аналіз та синтез слів;
- стійка пізнавальна увага —стійкість, розподіл, переключення, концентрація; здатність до тривалого зосереджування;
- довільна пам′ять —легкість запам′ятовування слів на слух; розвинена образна зорова оперативна пам′ять; здатність до логічного запам′ятовування;
- мислення та мисленнєві операції;
- усне мовлення — розвиток діалогічного та монологічного мовлення, правильна вимова всіх звуків; достатній обсяг словникового запасу та правильне розуміння значення засвоєних слів; уміння граматично правильно оформлювати речення;
- дрібна моторика та зорова координація — розвиток аналізувальних систем (орієнтування у просторі), дрібної моторики;
- здатність до навчання — здатність розуміти та приймати навчальне завдання, свідомо підпорядковувати свої дії правилу, загально визначеному способу дій.
створюйте позитивну емоційну включеність у діяльність;
- використовуйте діалогічну форму спілкування;
- забезпечуйте можливості самостійного вибору;
- підтримуйте будь-яку творчу ініціативу;
- уникайте критики невдалих творчих спроб;
- поєднуйте індивідуальні та колективні форми роботи;
- враховуйте індивідуальні, вікові особливості під час прояву нахилів та здібностей.
у спілкуванні з дітьми дотримується принципу «не поряд, не над, а разом»;
Що необхідно робити щоб підготувати дітей до навчання у школі:
1.Проведіть цілеспрямовані бесіди про школу :
- Навіщо потрібно вчитися? А ви хочете вчитися? Чому? • Як називається професія людини, яка вчить дітей? • Яким ви собі уявляєте вчителя? • Що необхідно учням для школи? • Як можна здогадатися, що знаходишся в будівлі школи? • Які приміщення є в школі і навіщо вони потрібні?
- Організуйте екскурсії до школи та класу;
- Обговоріть зміст картин, ілюстрацій і листівок із зображенням учителів, школярів і класу та малюнків, зроблених колишніми випускниками дитячого садка на цю тему;
- Прочитайте художню літературу про школу; • запропонуйте серію сюжетно-рольових і режисерських ігор «Школа».
Детальнішу інформацію про підготовку дитини до школи на базі закладів дошкільної освіти міста Ви можете отримати та задати свої питання на сайтах ДНЗ:
Чугуївський ДНЗ № 12 комбінованого типу